luni, 19 mai 2014

About my day#6 (Mini-jurnal de calatorie)

Hey! Postarea de azi vine cu o intarziere de o zi si cu multe, multe poze.
Sper sa va placa incercarea mea de a va transpune intr-un oras minunat de pe meleagurile noastre :)
 Sambata dimineata ne indreptam pasii (sau ma rog, rotile :)) ) spre Sighisoara. Cu zambetul pe buze si in suflet, incercam sa imi amintesc ce obiective imi doream sa vizitez. Da, da! Sunt genul de persoana care isi face liste si se documenteaza inainte sa plece la drum, dar de data asta timpul ne era oarecum dusman, si eram convinsa ca nu o sa apuc sa vad tot ce imi propun, asa ca am aruncat doar o mica privire pe net la ce se poate vizita, asa, doar ca sa imi fac o idee.
 Pe Valea Oltului, si pe tot drumul a plouat si a fost ceata. Nu am fost extrem de dezamagita, pentru ca Valea Oltului am vazut-o de zeci de ori, si chiar si pe ploaie e foarte impresionanta.

 Incepusem totusi sa imi fac griji ca va ploua si in Sighisoara, si ca nu vom putea sa o admiram linistiti.
Dupa 5 ore de drum, am ajuns in sfarsit in minunatul si innoratul oras.
Primele lucruri pe care le-am zarit au fost turnurile cetatii, si deja ardeam de nerabdare sa ajung sa le vad de aproape.


 Era innorat, dar totusi nu ploua, fapt care m-a bucurat foarte tare.
Primul lucru pe care l-am studiat indeaproape a fost Biserica Ortodoxa Sfanta Treime, mare, impozanta, frumoasa, cu un interior ravasitor, pe care va spun sincer ca l-am admirat cu gura cascata.


 Ce mi-a placut mai mult decat Biserica a fost ,,mesajul" scris mare, mare pe digul raului (Tarnava Mare) si anume: ,,Viata este o conditie necesara pentru a exista, dar insuficienta pentru a fi. Fa-ti datoria si vei afla cine esti." Mi s-a parut cu adevarat genial! Te cam pune pe ganduri :)
 Am inconjurat Biserica si am aruncat priviri in toate directiile sa vad daca mai e ceva prin preajma de vazut. Si inconjurand noi Biserica agale, facand poze si capturand totul cu privirea ne-am trezit in fata Turnului cu Ceas, cel mai masiv dintre cele 9 turnuri ale cetatii, actual muzeu de istorie.


 Dupa ce treceti prin toate incaperile muzeului de istorie, o sa ajungeti in balcon, de unde puteti admira intreg orasul, o priveliste extraordinara! Exponatele din muzeu sunt foarte interesante, mie personal mi-a ramas gandul la instrumentele folosite in chirurgie in secolul XIX, inspaimantator si totusi fascinant. Pe balconul turnului am poposit cel mai mult, clatindu-ne ochii cu minunata priveliste.




 Singurul lucru care nu mi-a placut, dar totusi m-a amuzat, au fost podelele si scarile. Scartaiau intr-un mare fel :)
 Dupa Turnul cu Ceas ne-am indreptat pasii catre Scara Scolarilor, care a fost construita in 1642 si care initial avea 300 de trepte. A fost conceputa pentru a facilita drumul elevilor spre Scoala din Deal, fiind protejata de un acoperis. In prezent au mai ramas doar 172 de trepte.

 In capatul scarii ne ,,asteptau" doi muzicanti, care ne-au incantat cu acorduri line de chitara.
Iesind, am dat cu ochii de Scoala din Deal, una din cele mai vechi scoli din Transilvania, in momentul actual fiind liceu.
 In imediata vecinatate gasim Biserica din Deal, considerata cel mai valoros monument arhitectonic al orasului, si bineinteles Cimitirul din Deal, denumit si Cimitirul Sasilor.
In Biserica din Deal are singura cripta, cunoscuta in Transilvania, aflata sub altar.

 Dupa ce am acumulat cateva informatii despre Biserica Evanghelica din Deal, ne-am indreptat pasii spre Biserica Manastirii, aflata langa Turnul cu Ceas. O alta Biserica Evanghelica impunatoare.

 La aceasta Biserica am gasit un ghid, de origine germana, foarte de treaba, care ne-a raspuns la toate intrebarile si care ne-a povestit pe scurt istoria Bisericii. Omul asta mi-a intrat la suflet :) I se citea bunatatea pe fata.
 Cam atat am vizitat din Sighisoara. Mai erau multe de vazut, dar timpul nu ne-a permis. As fi vrut tare mult sa apuc sa vizitez toate cele 9 turnuri, dar poate o sa am alta data aceasta ocazie.
 Cel mai dulce loc al Sighisoarei este  cofetaria ,,La Angela" in care va recomand sa intrati si sa va bucurati papilele gustative cu cele mai apetisante prajituri. Daca ajungeti in acest oras ar fi pacat sa nu intrati!

Eu mi le-am bucurat pe ale mele cu un delicios mousse de visine :) yumm!
 Sighisoara este un oras minunat care merita vizitat pe indelete. Este plin de istorie si de oameni frumosi, calzi si primitori. Eu fiind maramureseanca, de fiecare data cand trec Carpatii spre Transilvania, ma simt ca acasa.
Ma bucur mereu de accentul oamenilor si de calmul lor. 
 Am venit acasa cu multa bucurie in suflet si cu doua suveniruri, din trei. Mereu cand vizitez un loc am un fix pe trei lucruri pe care trebuie sa le cumpar : o bratara, un breloc si un magnet de frigider. Nu stiu cum se face, dar de data asta am uitat de breloc.
 La intoarcere am oprit in Pitesti, si din nou am trecut pe la Jupiter, dar pentru ca am ajuns in ultima jumatate de ora, am apucat pe fuga sa imi iau o oja de la Flormar si un lip butter de la Astor. Si ca ziua sa fie in continuare buna, la Carrefour, unde am zis de sute de ori ca nu mai intru, dar se pare ca o atractie bizara ma trage mereu inauntru, am dat de cea mai draguta si amabila doamna posibila. A stat dupa mine si a facut tot posibilul sa ma ajute, desi ea nu era de la standul de cosmetice.
 Sper ca am reusit sa va ,,iau" cu mine in Sighisoara prin postarea mea.
 Va pup si va transmit cele mai calde zambete, pastrate din inima Transilvaniei!
                                                                                                                                          Rox







2 comentarii: